Όλο αυτό το εξάμηνο καλεστήκαμε να παραστούμε σε σχολές με ανύπαρκτα μέτρα προστασίας. Δεν θα ήταν καθόλου υπερβολή να χαρακτηρίστουν ως υγειονομικές βόμβες τα αμφιθέτρα με πληρότητα πάνω από 100%, τα υπερπλήρη λεωφορεία, οι ουρές στις λέσχες σίτισης. Κατάσταση η οποία αναπόφευκτα θα δημιουργούσε το κλείσιμο τμημάτων, καραντίνα έως και νοσηλεία για τους φοιτητές. Μιλάμε για μέτρα τα οποία προσομοιάζουν την ανοσία αγέλης, αφού πέραν του αναγκαίου εμβολιασμού αλλά και από την άλλη του υγειονομικά ντυμένου facecontrolστις εισόδους, υπήρξε άρνηση υλοποίησης ουσιαστικών μέτρων προστασίας, προκειμένου να βρισκόμαστε με ασφάλεια στις σχολές. Κατάσταση η οποία έχει οδηγήσει αρκετούς να μην συμμετέχουν στα μαθήματα λόγω φόβου έκθεσης της υγείας τους, με ενδεικτικό παράδειγμα επιστολή φοιτητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες προς το υπουργείο.Τα μαζικά δωρεάν rapidtest, τα πυκνά δρομολόγια, τα αραιά τμήματα, οι τακτικές απολυμάνσεις, καθώς και η φοιτητική ασφάλιση αποτελούν προυπόθεση για την δια ζώσης λειτουργία των σχολών.
Μπροστά στην κατάσταση αυτή το φάρμακο δια πάσα νόσο που προέκριναν οι καθηγητές και ζητούσαν από το υπουργείο, σε συνέχεια των προηγούμενων εξαμήνων και των κατευθύνσεων της κυβέρνησης, ήταν η επιστροφή στην τηλεκπαίδευση μερικώς ή εξ’ ολοκλήρου. Τα «τηλε» δεν ήταν, ούτε και θα μπορούσαν να είναι μέτρο προστασίας. Ούτε το υπουργείο τα επέλεξε ποτέ ως τέτοια, αλλά βρήκε ευκαιρία μέσω αυτών να εντείνει τους ήδη υπάρχοντες αποκλεισμούς στην εκπαιδευτική διαδικασία, να ελαστικοποιήσει το πρόγραμμα, να εντατικοποίησει τον ρυθμό σπουδών, να αφαιρέσει τον συλλογικό χώρο ύπαρξης των φοιτητών κρατώντας κλειστές τις σχολές και περνώντας παράλληλα τον αντιδραστικό νόμο Κεραμέως. Καθόλου δεν τίθεται το ζήτημα εδώ να ζητήσουμε υβριδικό σύστημα εκπαίδευσης, να υπερασπιστούμε και να κατοχυρώσουμε ως διδαγμένες τις ώρες διδασκαλίας των «τηλέ».
Από την άλλη πρέπει να αρνηθούμε το φόρτωμα της κατάστασης στις πλάτες μας, με αναπληρώσεις εργαστηρίων και μαθημάτωνμε δια ζώσης διδασκαλία, προκειμένου να καλυφθούν τα «γνωστικά κενά» της τηλεκπαίδευσης. Η απαίτηση από το υπουργείο να καλυφθεί η ύλη δια ζώσης και άρα να παραταθεί το εξάμηνο, έρχεται να ρίξει την ευθύνη στους φοιτητές για την κατάταση στην εκπαιδευτική διαδικασία, να ενισχύσει την εντατικοποίηση στις σχολές, να πετάξει εκτός όσους ασφυκτιούν από αυτήν την κατάσταση. Έχουμε ήδη φορτωθεί πολλαπλά βάρη την περίοδο της πανδημίας και είναι στίχοιμα να αρνηθούμε οποιαδήποτε καθυστέρηση των σπουδών μας. Ότι κατοχυρώνουμε σε επίπεδο δικαιωμάτων στις σπουδές και την δουλειά, το κατοχυρώνουμε με την πάλη μας και όχι μέσω περαιτέρω εντατικοποίησης και κυνηγιού γνώσεων. Πόσο μάλλον ενάντια της προυπόθεσης για αναγνώριση του εξαμήνου, της ολοκλήρωσης των 13 εβδομάδων μαθημάτων που θεσπίστηκε ως μοχλός πίεσης απέναντι σε παλαιότερες κινητοποιήσεις και καταλήψεις των φοιτητών.Μόνη δίκαιη διεκδίκηση σε σύνδεση με τις διεκδικήσεις για την υγεία αλλά και μέσα από την συνολική καταγγελία του μέτρου της τηλεκπαίδευσης, είναι η απαλλαγή από την ύλη των μαθημάτων που δεν μπόρεσαν να γίνουν δια ζώσης, χωρίς καμία παράταση του εξαμήνου.
Μαζικά και μέσα από τους συλλόγους να απαιτήσουμε:
Καμία παράταση εξαμήνου-σπουδών
Απαλλαγή των φοιτητών από την ύλη των μαθημάτων που δεν μπόρεσαν να διδαχθούν δια ζώσης λόγω κορωνοϊού.
Όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την ασφαλή λειτουργία των σχολών
Όχι στην τηλεκπαίδευση- τηλεξέταση
0 Σχόλια